1. Запасіться часом.
Спілкуючись з дитиною, бажано нікуди не поспішати або хоча б мати «про запас» зайві 15-20 хвилин.
2. Вислуховуйте дитину до кінця.
Навіть якщо вам здається, що ви з перших слів зрозуміли, що саме хоче запитати дитина, обов’язково дослухайте її до кінця. По-перше, може виявитися, що вона має на увазі не зовсім те, що вам здалося спочатку, а по-друге , так ви засвідчите значущість дитячого запитання.
3. З’ясовуйте, про що йдеться.
Якщо вам не цілком зрозуміли суть запитання, не відмахуйтеся від нього одразу як від недоречного, а уточніть, що саме цікавить малюка.
4. Конкретизуйте запитання дітей.
Діти дошкільного віку далеко не завжди здатні чітко сформулювати те, що вони мають на увазі. Тож уточніть формулювання, запропонуйте дитині варіант точнішого і конкретнішого запитання, скажімо: «Ти не знаєш як відрізнити круг від овала?»
5. Не бійтеся повторюватися.
Навіть якщо дошкільник уп’яте ставить одне й теж саме запитання, постарайтеся не дратуватися. У дітей дошкільного віку пам’ять ще дуже короткотривала, тому не все у поясненнях дорослого діти здатні запам’ятати з першого разу, особливо коли пояснення стосуються зовсім нових, незвичних для дошкільників сфер діяльності: читання, розв’язання задач, тощо. Тож у кожному конкретному випадку за допомогою навідних запитань з’ясовуйте, що саме дитина не розуміє у ваших поясненнях, і знаходьте інший, доступніший для неї варіант відповіді на її запитання.
6. Не соромтеся не знати.
Якщо ви не знаєте відповіді на запитання, не соромтесь у цьому зізнатися. Запропонуйте дитині разом пошукати відповідь у підручнику, енциклопедії чи інтернеті.
7. Правильно ставте запитання самі.
Розмовляючи з дитиною, чітко формулюйте власні запитання, використовуйте прийняті в таких випадках мовні формули:
– Я хочу тебе запитати…;
– Скажи, будь-ласка…;
– Мені цікаво…;
– Як ти вважаєш…
8. Вислуховуйте дитячі відповіді уважно, не перебиваючи.
Шановні дорослі!
Лише уважне і поважливе ставлення до дитини під час спілкування сприятиме стимулюванню її мовленнєвої активності. Завжди задовольняйте цікавість малюків і заохочуйте їх пізнавальну активність схваленням.
Правила виховання дітей
Не можна принижувати дитину. Приниження руйнують позитивну самооцінку. Малюк починає відчувати провину за те, що він живе на світі. У результаті може вирости глибоко нещасна людина.
Не треба погрожувати. Погрози змушують дитину боятися й ненавидіти дорослого, який їй погрожує. Від погроз дитина не перестане поводитися абияк, а якщо навіть і перестане, то лише в присутності дорослого, але потім обов’язково «відіграється».
Не слід вимагати обіцянку погрозами . Обіцянка, як і погроза, відноситься до майбутнього — коли ще вона здійсниться? А дитина живе сьогодні, в теперішньому часі. Насильне вимагання обіцянок розвине в ній почуття провини, або цинічність у словах та справах.
Нерозумно вимагати негайної покірності . Дитина не робот і не зомбі, їй потрібен час, щоб зрозуміти й прийняти чи не прийняти вашу настанову. Попереджайте малюка, що час гри скоро закінчиться. Навіть у беззастережних обов’язках має лишатися ілюзія самостійності.
Не слід допікати опікуючись. Інакше дитина ніколи не відчує, що може зробити щось сама. А це знижує самооцінку й призводить до формування психологічних комплексів. Окрім цього, зайва опіка привчає дитину до думки, що можна не напружуватися — й так усе для тебе зроблять.
Не можна сліпо потурати дитині.Чим конкретніші «так» і «ні», тим простіше дитині зрозуміти, чого хоче від неї дорослий. Деякі правила малюк засвоюватиме швидко, інші ж потребуватимуть більше часу й терпіння.
Режимні моменти | Час |
Прийом дітей, огляд, спілкування | 7.30- 8.30 |
Ігри, ранкова гімнастика | 8.30- 8.35 |
Гігієнічні,водні процедури, підготовка до сніданку | 8.35 - 8.50 |
Сніданок | 8.50 - 9.05 |
Ігри, підготовка до занять | 9.05 - 9.20 |
Заняття групові, підгрупові, міні-заняття | 9.20 - 10.05 |
Підготовка до прогулянки | 10.05 - 10.25 |
Денна прогулянка | 10.25 - 11.30 |
Повернення з прогулянки, підготовка до обіду, гігієнічні, водні процедури | 11.30 - 12.00 |
Обід | 12.00 - 12.30 |
Підготовка до денного сну | 12.30 - 12.45 |
Сон | 12.45 - 15.00 |
Поступовий підйом, гімнастика пробудження, повітряні, загартовуючі гігієнічні, водні процедури | 15.00 - 15.30 |
Підвечірок | 15.30 - 15.45 |
Ігри, спілкування, самостійна діяльність, розваги | |
Підготовка до вечірньої прогулянки | |
Вечірня прогулянка | |
Повернення додому |
Режимні моменти | Час |
Прийом дітей, огляд, спілкування | 7.30 - 8.30 |
Ранкова гімнастика | 8.30 - 8.38 |
Гігієнічні, водні процедури, підготовка до сніданку | 8.38 - 8.48 |
Сніданок | 8.48 - 9.00 |
Підготовка до занять | 9.00 - 9.15 |
Заняття (групові,підгрупові) | 9.15 - 10.00 |
Підготовка до прогулянки | 10.00 - 10.20 |
Денна прогулянка | 10.20 - 12.00 |
Повернення з прогулянки, гігієнічні процедури, підготовка до обіду | 12.00 - 12.15 |
Обід | 12.15 - 12.45 |
Підготовка до денного сну | 12.45 - 13.00 |
Сон | 13.00 - 15.00 |
Поступовий підйом, гімнастика пробудження, загартовуючі, водні процедури | 15.00 - 15.30 |
Підвечірок | 15.30 - 15.45 |
Заняття, ігри, трудова діяльність, самостійна діяльність, розваги | 15.45 - 16.20 |
Підготовка до вечірньої прогулянки | 16.20 - 16.30 |
Прогулянка, самостійна діяльність за вибором | 16.30 - 17.30 |
Повернення додому | 17.30 - 18.00 |
Режимні моменти | Час |
Прийом дітей, огляд, спілкування | 7.30 - 8.30 |
Ранкова гімнастика | 8.30 - 8.40 |
Гігієнічні, водні процедури, підготовка до сніданку | 8.40 - 8.50 |
Сніданок | 8.50 - 9.05 |
Підготовка до занять | 9.05 - 9.15 |
Заняття /групові,підгрупові/ | 9.15 - 10.50 |
Підготовка до прогулянки | 10.50 - 11.00 |
Денна прогулянка | 11.00 - 12.15 |
Повернення з прогулянки, гігієнічні та водні процедури, підготовка до обіду | 12.15 - 12.30 |
Обід | 12.30 - 12.50 |
Підготовка до денного сну | 12.50 - 13.00 |
Сон | 13.00 - 15.00 |
Поступовий підйом, гімнастика пробудження, повітряні, загартовуючі гігієнічні та водні процедури | 15.00 - 15.30 |
Підвечірок | 15.30 - 15.50 |
Заняття /індивідуальні, гурткові/, сюжетно-рольові ігри, спілкування, трудова діяльність, самостійна діяльність, дослідницько-пошукова діяльність, розваги | 15.50 - 16.30 |
Підготовка до вечірньої прогулянки | 16.30 - 16.40 |
Вечірня прогулянка | 16.40 - 17.40 |
Повернення додому | 17.40 - 18.00 |
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.