Вплив творчості на розвиток дитини
Вплив творчості на розвиток дитини особливо великий в ранньому віці. Дошкільний вік є найбільш підходящим для розвитку дітей. Починаючи з 3-х років дитина активно пізнає світ, проявляє творчі здібності, контактує зі світом і у неї починають формуватися особистісні якості і риси характеру. У дошкільному віці у дитини виникає потреба в самовираженні, яка пов’язана з бурхливою фантазією і уявою малюка. Який ще спосіб, як не творчість, є найкращим для цього. Завдяки творчості дитина розвиває свої здібності і таланти, а також шукає собі заняття, яке прийдеться їй до душі, що в подальшому зможе дозволити займатися улюбленою справою.
Нижче ми наведемо невеликий список переваг занять творчістю в дошкільному віці, які дозволять визначити, чим же вони такі корисні:
- Мабуть, найголовніше, що дає творчість малюкові – це розвиток його креативності, в подальшому це допомагає розвинути здатність мислити нестандартно, дивитися на речі під іншим кутом і знаходити вихід зі складної ситуації.
- Розширює кругозір. За допомогою творчості для дитини проходить знайомство з навколишнім світом: вона малює те, що бачить при цьому, проявляючи фантазію, тим самим розширює свій кругозір, дізнаючись про нові речі, знайомлячись з новими людьми і пробуючи щось нове.
- Творчі заняття ще розвивають у дитини дисциплінованість, вона вчиться доводити почате до кінця, бути посидючою та зосередженою. Це пов’язано з тим, що малюк, якщо захоплений – він може довгий час проводити за улюбленим заняттям, наприклад, збирати пазл.
- В залежності від типу занять у дитини можуть розвиватися почуття ритму (музика) або організм в цілому (фізичні заняття).
- Якщо ваш малюк захоплено вирішує найрізноманітніші логічні задачки і ребуси, любить всілякі інтелектуальні ігри на швидкість, то це ще сприяє розвитку швидкості прийняття рішень.
Які ігри та творчі завдання можна використовувати для всебічного розвитку малюка? Насправді будь-які, головне їх чергувати – фізичні з розумовими, завдання, які вимагають концентрації і посидючості, з рухливими іграми. Це потрібно для того, щоб дитина не занудьгувала, і їй не набридло грати в одну й ту ж гру. А так можна використовувати найрізноманітніші ігри: пазли, конструктори, всілякі техніки малювання, можна використовувати кінетичний пісок для ігор, так як він розвиває дрібну моторику дитини. Командні ігри та види спорту розвивають товариськість, вміння працювати в команді та відповідальність. Мистецтво в ранньому віці так само впливає на розвиток малюка – дитина розвиває фантазію, уяву, креативне мислення. За допомогою творчої діяльності дитина вчиться самовиражатися. Головне – це розмовляти з малюком, показувати, розповідати, намагатися зрозуміти чого він хоче і чим цікавиться, що йому подобається робити, а що ні. Зрозумівши фантазії дитини, ви зможете направити її енергію в потрібне русло.
ЯК ВИХОВУВАТИ ТВОРЧУ ДИТИНУ
Якомога більше спілкуйтеся з дитиною. Щиро й часто висловлюйте своє захоплення її ідеями.Намагайтеся дати описову оцінку досягнень. Заохочуйте похвалою все нове у дитячій творчості, підтримуйте фантазії. Пропонуйте малюкові ділитися з вами асоціаціями, які викликають у нього окремі властивості предметів (легка кулька, червоний м'яч, зелений кубик тощо), разом винаходьте нові іграшки, проводьте досліди тощо. Ставте уточнювальні запитання. Дайте дитині зрозуміти: її життя цікаве вам в усіх проявах та деталях.
Слухайте дитину і навчайте чути.Залучайте малюка до участі в обговоренні дорослими важливих питань життя родини, групи, дослухайтеся до його міркувань. Переконуйтеся, що дитина правильно розуміє ваші висловлювання.
Учіть розмірковувати.Часто дорослі поспішають показати малюкові найбільш простий чи оптимальний шлях розв'язання певної проблеми, позбавляючи його тим самим можливості сумніватися, помилятися і вчитися на власних помилках. Важливо спонукати дитину самостійно розв'язувати свої проблеми, вчити розмірковувати.
Разом пишіть і малюйте.Олівці й папір — найпростіше і найдоступніше приладдядля спільної творчості.Почніть з творчого задуму: "Придумаймо нову казку", "Напишімо вірш", "Намалюймо фантастичну тварину" тощо. При цьому не має значення мистецький рівень малюнка чи те, наскільки добре римований вірш. Головне, щоб дитина відчувала довіру до педагога чи батьків, щиро ділилася своїми фантазіями, переживала разом зі значущим дорослим радість від процесу творчості.
Фантазуйте.Створіть умови, за яких зможете стимулювати розвиток дитячої фантазії. Наприклад, дивлячись разом мультфільм, зупиніть перегляд і запитайте в дитини, як би вона вчинила, опинившись на місці персонажа. Такий прийом спонукатиме її мислити самостійно, а недостатній життєвий досвід — шукати і знаходити нові рішення. Запропоновані дитиною ідеї можна обговорити разом.
Притча про музичні інструменти
Якось увечері зібралися разом музичні інструменти: скрипка, саксофон, труба, сопілка й контрабас. І виникла між ними суперечка, хто краще грає. Кожний інструмент почав виводити свою мелодію, показувати свою майстерність. Але виходила не музика, а жахливі звуки. І чим більше старався кожен із них, тим не зрозумілішою й потворнішою виходила мелодія. Але з`явилася людина й одним помахом руки зупинила ці звуки, сказавши: «Друзі, мелодія – це одне ціле. Нехай кожен прислухається до іншого, й ви побачите, що вийде». Людина знову змахнула рукою, і спочатку несміливо, а потім дедалі краще залунала мелодія, в якій було чути смуток скрипки, ліричність саксофона, оптимізм труби, ніжність сопілки і величність контрабаса.
Інструменти грали, із замилуванням стежачи за чарівними помахами рук людини. А мелодія все звучала і звучала, поєднуючи виконавців і слухачів у єдине ціле.
Що важливо для гармонії?
Як важливо, щоб оркестром диригувала вміла людина. Досягнення гармонії можливе лише тоді, коли всі об`єднані однією метою й спрямовані єдиною волею в єдиному пориві…
Такими майстрами, шановні колеги, є ми, а інструментами – наші діти!
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.